tisdag 4 december 2012

Uppletande och julpynt

Imorse gick jag och Silahs upp till skogen för att plocka mossa. Fick gräva fram den ur snön och det ville S gärna hjälpa till med, vilket han inte fick. När jag grävt fram den och började plocka ville S hjälpa till med det också men det fick han inte heller. Taskig matte! Som kompensation körde vi uppletande av pinne, väldigt duktig! Trampade upp en ganska stor ruta och S jobbade på som bara den. Så fort han kom utanför rutan med nosen så vände han in direkt igen, duktig! Sen är det som sagt det där med att komma in med pinnen... Haha ajja kul hade vi i alla fall!
Drog fram allt julpynt jag äger när vi kom hem från skogen har inte så hemskt mycket julsaker men nu är allt uppe. Lyckades slå sönder min röda ren men vita prickar och guldhorn, typiskt!
Skuttade ner till blomsteraffären och köpte hyacinter och det var just dem jag skulle ha mossan till. 3 "arrangemang" blev det.
Sen kom Sarah och hämtade upp mig, hon uträttade massa viktiga ärenden och jag var sällskapsdam självklart blev det fika på det. Jag hittade ett par skor på Gina som jag var sugen på men insåg att det inte var läge med min studentplånbok. Då gick Sarah och köpte dem till mig i smyg i sen födelsedagspresent, så himla gulligt! TackTackTack!!!! :)
Ikväll har jag och Emmelie tränat på gymmet, gör dem flesta övningarna 12x3 och varje gång efter benpressen så blev jag yr i huvudet?! Knepigt... Idag tog jag alla 3 på 80 kg brukar annars mesa och köra dem första två på 70. Men jag överlevde!
Nu är det bingen, imorgon börjar nya kursen och första föreläsningen har temat rädsla för brott, ska bli spännande! Måste till bibblan och låna böcker till mitt paper jag ska skriva, det borde jag gjort typ igår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar