torsdag 31 januari 2013

Torsdag

Idag har vi inte haft några föreläsningar så jag har varit "ledig". Istället för att plugga har jag kommit på massa andra bra saker att göra som tex att städa och tvätta. Det har blåst storm hela dagen och jag har absolut inte varit sugen på att gå någon längre promenad med Silahs så det har blivit ett antal kvarterspromenader istället. Var en sväng i stan och hälsade på min farbror på hans kontor och av honom fick jag en lagbok, verkligen super snällt!!! Nu sitter jag här och tittar på den och bävar för att släpa den tegelstenen fram och tillbaka till Lund varje dag, tur att man tränar så att man orkar... :P Appropå träning så har jag idag inhandlat ett par träningshandskar vilka jag verkligen behövde, inte så fräscht att ha förhårdnader i händerna, vilket man får på gymmet om man inte har det men nu kommer jag inte få det, bra va?!
Jag och Emmelie var och tränade idag och körde vårt nya pass på gymmet, grymt och tungt som satan! Kommer ha träningsvärk deluxe imorgon, gott!! När jag kom hem från gymmet slängde jag i mig lite mat sen blev det en timmes pw med Silahs, mest pågrund av mitt dåliga samvete för den usla motionen han fått under dagen och för att det äntligen slutat blåsa. Det blev en härlig promenad runt stan :)

Vårt nya gymschema ser ut såhär:

10 minuter uppvärming på löpbandet

Axelpress (sittandes) 10kg 12x3
Biceps curl (sittandes) 9kg 12x3 (per arm)
Triceps kickback 8kg 12x3

Löpning maxa 5 minuter

Lats 41kg 12x3
Rodd 41kg 12x3
Utfall med vikt 12kg 12x3 (per ben)
Benpress 80kg 12x3

Löpning maxa 5 minuter

Mage platta 25kg 12x3 (man håller en viktplatta i ena handen och "dippar" på sidan)
Bröst 25kg 12x3

Löpning 15-20 minuter, maxa sista 5

Blev dock ingen maxning för mig på löpbandet då mina dumma benhinnor gjorde sig påminnda...


Silahs leker katt och är uppe och klättar på armstödet för att komma åt solstrålarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar