måndag 5 april 2010

ojoj

Dålig uppdatering här! Förra veckan har jag jobbat, fikat med Frida och tjejerna ett antal gånger och även hunnit med en utgång i lördags. Syrran är hemma och hälsar på jag tycker hon ska flytta ner hit igen...
Påskafton jobbade jag och missade därför firandet hos faster. Blev lite middag hos mamma på kvällen när dom kommit hem därifrån. Sen åkte jag ner i stan och mötte upp Frida, Steffi och Mange på Inom. Vi satt ute och drack rödtjut, ganska kallt men det gäller att trotsa kylan så att våren känner sig välkommen!
Vidare gick vi till Zoobar Steffi och Mange kastade in handduken efter det. Jag och Frida traskade vidare till PL13 och avslutade på gubbastället Cantina...?!
Söndagen tillbringades genom att storstäda lägenheten. Sen kom mamma, pappa och Fia och hämtade mig och Sillen för att äta lite middag hos mamma med hela familjen samlad, mysigt!
Jag och Fia var ute och tränade lite med Silahs. Kommando trava börja sätta sig nu. Ska såklart försöka få bort passen helt men det kommer ta längre tid. Men den måste bort helt så att han inte faller in i den så lätt. Stora framsteg har dock gjorts och jag börjar se ljuset i utställningsringen!
Men vad ska man hitta på idag då? Har varit i skogen med Silahs och samtidigt tränat såklart, en del trav men även gå fint, stanna (när jag sen fortsätter gå) och sitt.
Häromdagen när jag och Fia var ute med Silahs gick vi längs en åker. På åkern var där en stor vattenpöl, nästan en sjö av regnvatten närmre bestämmt. Fick erfara att Silahs iallafall inte är någon badkruka för vart sprang han? Jo, självklart rakt ut i sjön och kutade rundor i den med vatten nästan ändå upp på ryggen. Det tyckte han va kul!
I fredags var det boxerträff i Landskorna jag kunde inte åka dit eftersom mamma och Fia skulle på annat håll, tråkigt!
Istället mötte jag upp en tjej från hundkursen och hennes två hundar. Vi gick en promenad i skogen för att sen avsluta i hundhängnet. Silahs behöver verkligen träna på att gå fint med andra hundar och även när någon utan hund går med. Problemet är väl att jag koncentrerar mig mer på att prata med den jag är ute och går med än att fokusera på honom. Han se väl sin chans att gå precis hur han själv vill. Ja, vi får jobba på det!
Han var inte på hennes hundar så mycket men han går och drar hela tiden och har helt plötsligt blivit döv.
Kursen är inställd ikväll eftersom det är röd dag, tråkigt!
Pernilla är på Gran Canaria denna veckan, jag vill också!
Hoppas verkligen jag och Steffi kommer iväg till Barcelona i slutet på maj/ början av juni, det hade varit så himlans gött!
Hoppas ni haft en Glad Påsk!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar