lördag 10 juli 2010

Lämna ALDRIG din hund i bilen på sommaren!!!!!

När jag var ute och gick med Silahs nu imorse hör jag hur det skäller i en gammal volvo på en parkering. Minipolis som jag är gick jag runt och tittade. I bilen mitt i blagande sol sitter en schäfer i bagaget. Rutorna är nervevade 3-4 cm men vad fan hjälper det?! Hunden hade inte ens vatten där inne!
Står och avvaktar lite men ingen kommer ut till sin hund. Så jag ringer polisen, ja det gjorde jag och det hoppas jag att ni också gör.
Polisen skulle försöka ringa ägaren till bilen och jag gick stå kvar och vänta.
Efter en stund ringer polisen tillbaka och berättar att ägaren skulle komma ner. Men att han hade fått skälla ut honom och efter sju resor och många om och men gått med på att gå ner till sin hund!

Jag skulle stå kvar för att se så att han verkligen kom ner sen skulle polisen ringa tillbaka igen. Polisen sa även att jag gärna fick skälla ut honom.

Gubben kom ner och tittade inte ens på mig. Talade om för honom att nästa gång kanske hunden skulle ligga död i bilen när han kom ut. Fick till svar att han faktsikt var zoolog och att det var kul att någon annan skulle tala om det för honom.
Vilken jävla hejdundrandes idiot!

Vad jag heller inte kan förstå mig på är dom veka människor, som dessutom har hund med sig, som går förbi bilen, tittar in ser lite förbryllade ut men bara går. Hur i helvete kan man vara så lam?!
Fy på Er också som inte kan stå upp och göra rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar