söndag 27 december 2009

Update

Mycket dålig uppdatering nu i juletider men jag har knappt suttit ner i mitt eget hem mer än två timmar sen i tisdags. Om ens då? Var och tittade efter en tv på rean i lördags men dom jag kunde tänka mig var slut så jag blev sur och åkte hem. Efter en timme kom ma o pa för att hämta mig och Silvanus. Det var dags för julstök hos mamma, vi hade ju lite julafton idag också då syrran & company kom hem. Gick hem en sväng till Nadde som var på snabbvisit över julen här hemma i gråa Hbg. Tråkigt att hon inte stannade längre, fick träffa henne i två timmar... Tycker att hon ska flytta hem från London igen, hon har varit där tillräckligt nu. :P
Idag var vi ute en sväng på julrean, jag och Steffi, efter att ha vallat doggsen i skogen.
Köpte mig en skinjacka med nitar på och ett linne dock inget på rean. Jag hittar aldrig något på rean bara för att jag verkligen försöker. Skinjackan är jag väldigt nöjd med. I veckan köpte jag även mig ett par nya bruna Uggs, dock ej märket uggs utan sheperd (för den intresserade). Har även hunnit med att kasta bort pengar på en halsduk, en jätte fin stickad kofta och ett linne till. Borde ställa upp i någon "slösa pengar"- tävling.
Firade som sagt julafton en gång till idag. Julgodiset som jag gjort var godast, mozartkulor mmmm!!
Silahs fick tjurhudssvål eller vad det var av och en bäver (samma sort som ankan han fick av mig som ser död ut) av min syster och hennes Erik. Så nu har han en bäver, en kanin och en anka tror bara att där är en räv kvar i samlingen.
I julklapp fick jag idag en jätte fin tavla som Sofie gjort. Fick också en tvål som Sofie och Erik gjort som var skulpterat som ett hjärta, alltså ett riktigt hjärta. Coolt! Bilder kommer i dagarna.
Efter julklapps utdelningen tryckte jag i mig julgodis och vi spelade spel. Steffi och Izzy hade slutit upp tidigare på kvällen.
Av någon anledning började vi prata om att det är nästintill omöjligt att svälja en matsked kanel. Självklart utmanade jag min kompanjon Steffianne Binnelido. Det känndes som huvudet skulle explodera och halsen trilla av. Jag försökte med kanel i munnen säga att det går inte och det resulterade i att det sprutade ut kanel i hela köket. Vi spottade ut ganska fort men kanelen fastnade i hela halsen och i munnen. Klökningar, gapskratt, vattensköljningar och tårar senare kännde vi att vi iaf gjort en instats. Resterande i familjen slapp ju testa.
Testa själva, det går inte att svälja en matsked kanel! Det är inte så gott men mycket roligt!
Imorgon ska jag jobba HELA dagen och kvällen in på natten, härligt va? 14- 01, likadant på tisdag sen är jag ledig. På onsdag är det victorias secret show, får inte missas! Snart är det nyår och då åker jag och min bästaste vän till stugis med hundarna.
Nu orkar jag inte skriva mer, kanske kommer en uppdatering imorgon eller tisdag annars hörs vi på onsdag, stay tuned som Anna anka brukar säga. Godnutt hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar