onsdag 14 september 2011

Sofiero hundutställning

På söndagen kom Issa och hennes snälla mamma och hämtade mig halv nio för att åka ut till Sofiero. Issa hade med sig lilla Albin också, han växer så att det knakar den lille fisen. :)
Vi stod såklart vid boxerringen och sen träffade vi Ella som skulle ställa ut sin mammas rottweiler Maja. Så vi tittade på dom och dom var så duktiga!
Min mamma kom också och mötte upp oss och hon tog en väldans massa bilder som jag ska försöka lägga upp sen. Jag köpte lite godis till Silahs som jag annars betalar 25 kr/ påse men på utställningen kunde man köpa 3 påsar för 50, snyggt!
Silahs får ju också B-vitamin för att fästningarna inte ska tycka om honom och i den djuraffären jag handlar det kostar 250 ml 59 kr. Jag köpte 1 liter för 66, vilka klipp va?! Ointressant också... för er alltså!
Efter ett antal timmar bland alla hundarna så körde min snälla mamma mig och Issa hem.

Jag var väl hemma i en halv timme sen kom Pernilla hit för en söndags promenad med mig och Silahs i höstvädret. Vi var ute i nästan tre timmar och söta Pernilla bjöd på våfflor och sylt i Pålsjöpaviljongen, så jädrans gott!

När vi kom hem bytade jag om och sen satte jag och Silahs oss på bussen hem till mamma för en go söndagsmiddag. Jag och Silahs har inte åkt buss på jätte länge men det gick super bra så vi åkte bussen hem också.

Veckan har bestått i jobb, klockan har ringt 03.30 och det är verkligen underbart?! :)

Jag har skrivit ut momenten för Rallylydnad (givetvis nybörjarklassen) jag printatade ut och laminerade skyltarna i visitkortformat som är perfekta att ha med ut på promenad osv. nu ska det tränas! Har velat gå rallylydnad vääääldigt länge men den tjejen jag vill gå hos är alltid fullbokad. Så nu har jag skickat ett mejl till henne så får vi väl se hur det ser ut framöver. Hon är nämligen fullbokad på alla kursstarter hela oktober ut, hon är poppis helt enkelt!
Imorgon har jag min enda lediga dag denna veckan, spännande att se vad den har att bjuda på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar