fredag 29 januari 2010

Hundtäcke

I onsdags stod jag på huvud ännu en gång i Pålsjöskog även Silahs lyckades med konststycket så nu ska jag försöka hålla oss därifrån. Förstår inte varför dom inte grusat på stigarna där med tanke på att halva Helsingborg joggar och promenerar där dagligen.
När jag var i Danmark för att hämta min lön var Silahs själv och det gick väldigt bra. Han låg och sov innanför dörren när jag kom. Självklart hade han inte sovit hela tiden, men det var bara disktrasan som hade fått åka på det den här gången.
Sen traskade vi bort till hundaffären i snöstormen, ett nytt vintertäcke stod på min inköpslista och på Silahs stod det märgben och tuggben. Blev inget täcke då jag tycker det enda dom hade inne är fult, det är praktiskt men som sagt fult. Han hade det när han var liten på valpkursen. Men jag retar gallfeber på den fula kragen som är tant-rutig. Kort och gott jag är fortfarande för ung för att ha inhandla bra men fula saker.
Hon kunde beställa hem till oss men då kan jag lika bra beställa på internet så det har jag gjort.
Försökte mäta honom men eftersom jag är en ensamstående tjej har jag ingen tumstock. Däremot har jag en 20 cm lång rosa linjal. Men man är ju inte dum, mätte först med kopplet och sen kopplet med linjalen. Täcket kommer oavsett vara lite stort nu men så kanske han kan ha det nästa år?
Ja förresten och självklart köpte Silahs det han hade skrivit upp på sin lista ett märgben och ett 10-pack tuggpinnar. Han sa att han aldrig mer skulle tugga på möbler, disktrasor eller hushållsrullar någonsin igen om han snääääällla bara fick dom.
Dum som jag är gick jag på det!


Det här täcket är nu hembeställt. Silahs var först lite skeptisk till att det var rött men han ringde och frågade Storasyster Izzy vad hon tyckte och hon sa att killar absolut kan ha rött. Så då ville han ha det i alla fall.




3 kommentarer:

  1. Har ni sånna?
    Hoppas det är bra vill att det ska komma nuuu!

    SvaraRadera
  2. Inte just det täcket, men grabbarna har det märket på sina täcken. Fungerar perfekt för den kalla vintern i Norrland! :)

    SvaraRadera