fredag 27 januari 2012

Bravo

Då kör vi en riktigt tråkig uppdatering här nu då! :) i tisdags fikade jag och Nadde på Espresso House och gick en sväng i stan. I onsdags åkte jag och Terese och handlade hundmat till våra vovvar. TT köpte en ny hood-tröja till Stella och jag köpte fem små tuggpinnar till Silahs, undrar vilken hund som blev gladast?! :P Båda iof för Stella fick såklart också godis. Silahs är lite si o så med maten och då framför allt är han inte alltid jätte sugen på att äta på morgonen. Hade det inte varit för att han får en skrikandes, sugandes och antagligen ömmande mage när han inte äter så hade han bara fått äta senare men som sagt så blir hans mage INTE glad om den inte får lite mat i sig. Alla gillar ju inte att äta frulle varken människor eller då tydligen inte heller alla hundar, men Sillen måste äta! På senaste har jag kört med leverpastej, det är lätt att trycka in i mungipan också om magen redan hunnit bli tom för bara den får nått i sig vid dom tillfällena så äter han tillslut. Inte precis som att han fattar själv att han ska äta när magen skriker o svider. För att göra en kort historia riktigt lång så har jag iaf nu köpt bravo vilt (färskfoder) för att blanda i lite i maten o förhoppningsvis öka aptiten även på morgonkvisten. Det har börjat bra iallafall för jag har nu en hund som piper när man fixar hans käk. Kanske nyhetens behag? Det återstår att se! :) Efter foder och godis inköp brummade jag och TT vidare till Familia. På kvällen stack jag hem till Terese och hade lite myskväll. Torsdag, mådde jag lite sådär, kändes som jag började bli dålig, städade lite hemma sen åkte jag och Nadde ut på Väla. Idag började jag och Sillen dagen med en snabb runda i skogen. Jag har tillbringat resten av dagen på jobb och nu sitter jag hemma hos mamma. Hon hämtade Silahs innan idag så att han inte behöver va själv så länge. Mamma är inte hemma och lillebror sitter på sitt rum och spelar dataspel, för ovanlighetens skull då... Imorgon blir det jobb igen så jag ska snart kasta in handduken för idag. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar