måndag 2 januari 2012

God fortsättning på Er!

Nyår gick lugnt och fint till med Sillen. Vi var ju själva så jag glodde på filmer vilket såklart resulterade i att jag somnade vid halv tolv. Vaknade dock 23.58, för jädrar va dom bombade! Persiennerna hade jag dragit ner sedan länge så vid tolv skruvade jag upp ganska högt på tvn. Silahs visar ingen rädsla men ser lite orolig ut och sitter och lyssnar efter ljudet, efter en en liten stund la han sig ner och sov så han var ju nog inte så himlans orolig... :)

Idag på skogspromenaden tränade vi lite rallylydnad och gömde godis i träden. Det tyckte Sillen va kul! Sen körde vi lite hopp över stockar och avslutade med att leka med hans tennisboll som jag alltid har i fickan.
Idag talade Silahs inte om för en enda passerande hund vad han tyckte om dom, skoj! 
Jag och Emmelie har pratat lite om att gå rallylydnadskurs till våren, hoppas det blir av! Vill så gärna komma igång med det.
Sen har vi anmält vårt intresse till en klickerkurs, det är en tjej som ska göra sitt "slutprov" som klickerintruktör. Hon ska höra av sig om när det blir av så vi väntar på svar om det.
Ska nu även ta tag i att kolla upp hur det ser ut med viltspårskurser, vågar inte börja med det själv för jag vill ju göra rätt från början.
Ja, också ska jag fanimej ta mitt körkort detta året nu får det vara slut på tramsandet! Så mamma det är bara att planera in minst en timmes övningskörning i veckan med mig. :)

Har suttit och pillat lite med layouten på bloggen och försökt rätta till rubrik bilder som levt sitt eget liv och bytt storlek på sig själv. Det va inte helt lätt att fixa till det. Tycker bilden är en aning för stor nu med men det får va så för nu orkar jag inte mer ta bort o ladda upp fler gånger.

Nu är det dags att laga lite mat för magen kurrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar