tisdag 31 januari 2012

Morgon rundan

På morgon rundan sprang Silahs lös och jag försökte hålla takten. Eller ja han va lös fram till att han "flippade över" och började hoppa på mig. Herregud jag saknar INTE den tiden när han va yngre och gjorde så ALLTID på varenda promenad. Då slet jag nästan mitt hår kan jag tala om. Tur att dom växer till sig, nu gör han så väldigt sällan och nästan bara när han är lös och tycker att vi ska leka eller rättare sagt, tycker att jag är skit tråkig som bara går där... Nått måste jag alltså gjort rätt... :) På vägen hem stannade vi och gömde godis i ett träd. Och vet ni?! När han stod där och letade godis så passerade det två olika hundar ganska nära, Silahs stannade upp i letandet och tittade på dom men fortsatte efter att han noterat dom med det han skulle. Jag får inte riktigt kläm på när jag gör rätt och inte men att leta godis i trädet var iaf just idag roligare än att försöka skrämma förbipasserande hundar. Skoj! Lite längre fram på promenaden ligger där massa fällda träd som är perfekta att träna hopp på. Körde lite "hopp-sitt-hopp" och han är faktiskt riktigt duktig! Linförighet och slalom mellan stenar som passar utmärkt att köra runt och sen körde vi lite "sitt-stå-ligg" på stubben även det gick super. "Framför" och "Bakom" tränade vi också på, jag vill så gärna gå en rallylydnadskurs!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar