tisdag 10 januari 2012

Vet ingen som tycker så mycket om stranden som Silahs















Vi gick först upp i skogen och tränade på att inte dra i kopplet hela tiden, det klickades för fullt! :) Sen gick vi ner mot stranden, när Silahs insåg vart vi var på väg så började han studsa, dansa och pipa, helt överlycklig! Min nybadade hund rullade sig allt vad han kunde i sanden och sen gick vi in till stan. Leende koppel mest hela tiden och en verkligt nöjd matte vid sidan om sin duktiga hund! Vi gick förbi Steffi på salongen och Silahs gav henne en kram, tycker den näst sista bilden är lite rolig där Mette hälsar på Silahs genom rutan. :) Silahs och Steffi tittar på fel håll för att Izzy stod på andra sidan dörren och ville komma ut. När vi öppnade dörren så nosade Silahs o Izzy på varann men Izzy kom ganska snabbt fram till att hon hellre låg i sin korg där inne. När vi hälsat färdigt traskade jag och Silahs vidare och gick till nästa stopp, Pernillas salong. :) Jag hämtade min verktygslåda som Pernilla lånat och därefter gick vi hem igen. En två timmars promenix blev det och Silahs somnade ganska fort. Nu ska jag snart laga lite mat tänkte jag, är hungrig men inte sugen på nått som vanligt så vi får se vad det blir idag... :P

3 kommentarer:

  1. Så söt han är lilla Sillen!!! Jo jag har nästan alltid med mig Dexter när jag är ute och går men som jag skrev i inlägget var jag tvungen och kolla läget mot andra hållet (där jag aldrig gått innan) om där var bra för Dexie och gå, du vet här i Italien försvinner trottoarerna lite då och då och det kan bli jobbigt med smala vägar, inga trottoarer och en busig hund :) Sen är det rätt skönt och gå själv ibland också, med hööög musik i öronen!

    SvaraRadera
  2. min dag började för någon timme sedan med att jag gick ut och körde ett litet träningspass med Benny. Det var riktigt längesedan jag tränade honom men han kommer i alla fall ihåg allt förutom en sak. Sist jag tränade honom hade jag precis lärt honom ''stå'' men nu kunde han tydligen inte det längre så det blir att lära in det på nytt.

    SvaraRadera