söndag 2 december 2012

Ännu mera vitt!

Ingen blir gladare än jag av att vakna till vit mark och vita tak! Men det får gärna komma ännu mer. Finns det något bättre än när det vräker ner stora flingor hela dagen och sen framåt kvällen så lugnar det sig och bara några få flingor dalar ner. När man går ut då så ligger det tjockt med orörd snö överallt, det är knäpp tyst, man hör knappt bilarna, dessutom blir det ljust och då ställer man till med århundradets snöbollskrig, bygger snögubbe och gör snölyktor, det är så roligt! Innan jobb idag hann jag och Silahs ut och busa lite, tur att han tycker snö är lika roligt som jag. Dock äter han den och det gör ju inte jag, eller jo ibland om jag blir törstig (ja, vadå? och ja, jag är 25 år) bara den inte är gul så är det lugnt. :) Klockan är snart 00 och jag sitter på bussen på väg hem till mamma nu som varit gullig som alltid och passat S så att han sluppit vara själv. Tur det för jag fick dessutom jobba över, fina extra pengar så jag klagar inte. :) Men nu är jag trött vill jag lova. Imorgon kommer det bilder går inte att ladda upp dem från bilen. :/ sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar