söndag 30 december 2012

God Jul, God Fortsättning & Gott Nytt År!

Inget skriveri här, börjar bli mer regel än undantag. Hade jag sysslat med nyårslöften kanske regelbunen uppdatering på bloggen skulle vara nått, men jag håller inte på med sånt (nått av det verkar det som)! :)
Julen har varit lång och mysig, besök från syrran och hennes sambo hela veckan, jag har jobbat lite och pluggat mycket, nu är mitt paper äntligen färdigt och när jag öppnade det i word på mammas dator för att slipa på layouten visade det sig att jag har för mycket text, skjut mig!!!!!!!!!!!!! Stängde datorn och tar det efter nyår men jag har lite svårt att släppa det, det borde inte vara någon skillnad på openoffice och word när jag skrivit med samma marginaler, textstorlek, radavstånd ja, you name it! Är inte svinsugen på att radera text i mitt mästerverk om föräldrarnas roll i barnets utveckling av våldsbenägenhet... Intressant va! Jag tycker iaf! :)
I helgen har vi hjälpt pappa att flytta, Fia och Erik åkte hem idag :( Silahs pep som en hysterisk ja, jag vet inte vad, när dem gick, han förstod nog att de åkte "på riktigt" och inte bara till affären. Har nog aldrig sett honom så...
För att pigga upp köpte jag ett nytt täcke till Silahs på Hööks idag när jag och Emmelie var och handlade inför imorgon, nyårsafton. Han behövde faktiskt ett mittemellan täcke för vintertäcket är alldeles för varmt nu när det är runt 0 och plus grader och regntäcket är kanske för kallt? eller? Ja, jag vet inte men jag tyckte att vi behövde ett mittemellan. Det är ju även bra när vi är ute med andra hundar och det dras mycket i kopplet (Silahs blir varm) för även om det är kallt ute då så blir det ändå för varmt med det tjocka vintertäcket o då är detta perfekt! Många bra argument här nu som är för mitt inköp, eller hur?! :)
Sen vill jag även nämna att i dagarna TRE har Silahs inte låtit en enda gång mot någon hund inte ens de som gått på andra sidan gatan, eller de små bjäbbande dvärgpinschrarna som gjorde utfall runt hörnet, det gjorde mattehjärtat glad!

En oerhört glad tomtenisse!

Silahs i sitt nya täcke, man ser riktigt hur det lyser i hans ögon så glad han är för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar