tisdag 17 april 2012

Måndag

Konstigt att det går att lägga upp bilder från mobilen men inte datorn? Eftersom blogger säger att jag använt allt utrymme när jag ska göra det genom datorn. Någon som vet hur man fixar det? Igår var jag och Jenny på ett Zumba pass vid tolv sen roade jag mig med att städa lite här hemma. Helt otroligt vad jag och lille S kan skräpa ner i form av grus på golvet... På kvällen var det dags för rallykurs. Jag och Emmelie körde i mammas bil ut med S i buren i bagaget och Vilda i sitt bälte i baksätet, funkade perfekt! Jag hade en ganska taggad dog med mig men han var också väldigt duktig. Vi kör mindre banor och går lite som vi vill medan instruktörerna står och tittar och hjälper oss. Jag hade gärna velat köra två längre banor och att man tar ut två hundar (per bana) i taget men tydligen så gör dom inte det förrän i fortsättningskursen. Iaf tycker jag det är riktigt kul jag får jobba på ganska mycket för att S ska koncentrera sig på mig. Så fort jag släpper fokus (när vi inte går bana) så letar han upp ett "offer" att visa sig på styva linan för. Jag får vara som en nagel i ögat på honom men jag kan bryta honom hyffsat bra och speciellt jämfört med 1 år sen. Tror att denna kursen är väldigt bra för oss även av den anledningen. Där är hundar överallt som går kors och tvärs. Banorna står ganska nära varandra och när vi går banan kan han inte samtidigt spana på alla andra, han måste hålla fokus på mig och därmed släppa alla andra. Känns som vi gör framsteg för varje gång vi varit där. Roligt! Emmelie pratade om en rallytävling i början på juni (?), jag får klura på den!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar