söndag 15 maj 2011

Lördag, seg söndag

Lördagen började 07.20 med en promenad med Silahs sen blev det frulle och vid nio gick jag ut i mammas trädgård och började fixa. Jag har satt upp kompostnät runt mammas trädgård vilket hon tycker är jätte snyggt och är väldigt nöjd med? :P Iallafall så vände jag på alla delarna så att det står på högkant istället känns som risken för ett skutt över minskar. Han har visserligen aldrig hoppat över det, om man inte räknar med den gången som han klättrade över som valp. Men man kan aldrig vara helt 100!
Efter några timmars röj i trädgården käkade vi lunch sen körde jag, mamma och Silahs hem till mig och hämtade spårgrejer. Sen körde vi ut till en liten skog och jag la ett spår, S var jätte duktig och markerade/ plockade allt. Sen blev det liljekonvaljs plockning, tre ganska stora buketter blev det.
Med en trött hund i bilen körde mamma hem oss och jag ställde mig och plantade alla fröer på balkongen. Något som jag verkligen inte hade tid till. Skulle ju på släktkalas.
Skulle egentligen tagit bussen ut till laröd men fick lov att låna Steffis cykel, det går snabbare än bussen. Så jag tog istället bussen till Maria park, hämtade hennes cykel, bort till mamma och precis när vi ska cykla börjar det ösregna?!
Det var bara att köpa läget och trampa på.
Det var trevligt med kalas med massa god mat och chokladtårta, fint!
Sen cyklade jag hem till Steffi igen där Frida, Heather, Nadde och Mange satt och drack lite vin. Jag blev inte så långvarig där eftersom jag var tvungen att åka hem till Sillen.
Idag händer det nog inte allt för mycket sitter och funderar på vad man ska hitta på idag.
Mina vänner är la bakfulla som vanligt... :P
Förresten så borde Sverige vunnit igår såg iof nästan inga bidrag men ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar