tisdag 6 mars 2012

Imorse på promenaden så stod där två damer med sina vita små lurviga vovvar och tjöta. Den ena lilla bjäbbade på för fullt men S var mycket mer intresserad av den lösa hunden som sprang runt bakom oss. Så han ställde upp sig riktigt snyggt precis framför damerna och han fick fina komplimanger över hur vacker och stilig han är. Kul! :) Han är snygg min pöjk! Blev tyvärr även riktigt irriterad på diverse hundägare. Nästan var och varannan gång vi går i pålsjö så kommer någon människa med sin hund lös. Hunden går typ 30 meter framför ägaren och fastän dom knappast kan missa att jag kommer med kopplad hund så kallar dom nästan aldrig in sina hundar. Utan det är jag som får gå omvägar. Det är så jädrans respektlöst! Pålsjöskog är näst inpå en jättelik park där är hur många som helst motionerar, går en skön promenad, rastar hundar och ungar och dagis som är ute i skogen med alla barnen dagligen. Då vore det ju fan om man inte kan visa respekt mot alla som vistas där. Om man tvunget vill gå med sin hund på det viset då får man faktiskt åka utanför stan till en mindre besökt mark. Jag har också S lös i pålsjö men håller (peppar, peppar) stenkoll runt omkring oss och framför allt nu på vintern då det inte ens är löv på träden så att man kan se hur långt som helst. Får vi möte med hund så kopplar jag och utan hund kallar jag åtminstone in honom så att han är på sidan när vi passerar. Det är ju vanligt vett! Verkligen synd att inte alla kan praktisera detta. Jag är absolut inte intresserad av att ha vilt främmande hundar springandes lösa fram till oss. Då jag inte litar på alla ägare och vill inte hamna i en situation som jag vet hade gjort mig nervös vid hundmöten eller som spär på det beteende som S redan kan visa upp emellanåt. Nu ska jag och Silahs ut och gå med Issa och hundarna. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar