söndag 5 augusti 2012

Hallon








Idag har jag varit hemma från jobb då jag haft ont i huvudet i över en vecka. Sov typ tolv timmar och har vilat hela dagen men det i kombo med Ipren har inte hjälpt. Så imorgon går jag till jobb med huvudvärk sen får jag väl börja med att gå till optikern. Att jag ser dåligt är ingen nyhet men jag får la fixa linser... Och hoppas att det hjälper.
På eftermiddagen idag åkte jag och mamma för att plocka hallom på mitt hemliga ställe. 1,5 liter blev det och som ni ser på bilden tyckte inte Silahs att det va riktigt lika roligt som vi.
På vägen till hallonen hoppade jag ur bilen och la ett spår, ganska långt, men har ingen aning om hur långt. När vi plockat färdigt körde vi till spåret så att Silahs fick gå det. Hade vanliga skogspinnar som apporter och han gick faktiskt över alla. Men slutet i form av hans boll som jag gömt lite under löven hittade han och det var ju det enda vi skulle ha med hem så det var ju bra. Han tog spåret i övrigt jätte fint och gick i kärnan mer eller mindre hela tiden.
Resultatet av hallonplocket blev en paj och nej det är inte jag som gjort den haha! Ha inte så höga förväntningar på mig. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar