torsdag 9 augusti 2012

Vad är det för fel??

Går på en trång stig med Silahs där det är hagar på båda sidor, alltså minimalt utrymme att gå åt sidan vid möte. Ser att vi kommer få möte och går upp på den enda lilla gräsplätt där är. Möte nr. 1 är en 10 år gammal borderterrier hane med äldre herre i kopplet (som vi har mött ett antal gånger). Ägaren ser att vi har gått upp på sidan så att dom kan passera och jag tränar min hund på att sitta kvar vid möte. Vad gör han då??? Jooo!!! Ägaren stannar framför oss för att tala om att hans hund inte gillar Boxer och att hunden troligtvis kommer börja morra (en historia han drar varenda gång vi möts). Detta står han och babblar om tills hans hund givetvis börjar morra och gör utfall DÅ väljer han att gå. Jag tackar ödmjukast eftersom du drog igång min hund på över 31 kg! Att du inte har problem med att lyfta iväg din på ca 7 kan jag däremot förstå. Strax efter kommer hund nr. 2 en mellanstor blandras med tant i kopplet som vi också mött ca. 10 000 gånger. Hon ser att jag står på sidan med ryggen mot stigen och Silahs framför mig. Vad gör hon??? Joooo!!! Hon låter sin hund stå och blåsa upp sig och morra ungefär en meter ifrån oss. Jag tackar ödmjukast än en gång! Hur vore det om ni bara tog Era hundar på sidan och passerade? Jag är fullt medveten om att det inte är helt lätt alla gånger men gör ett försök för fan och sabba inte för andra som försöker bara för att ni inte har vett till det själva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar