tisdag 28 augusti 2012

Broms!!!!







Efter jobb gick jag ut med Silahs i en timme i förebyggande syfte ifall det skulle börja ösregna och det inte skulle bli nån walk med Emmelie och Vilda. Men vi slapp undan ösregn och fick istället bara en liten skur. Och det kan man ju leva med, kanske inte om man frågar Vilda, hon är inte så glad i regn varken i form av dugg eller vattenpöl. Men det gick bra ändå. :) Vi gick till hundhängnet där dom faktiskt inte busade speciellt mycket men gick runt och nosade och fick leta lite godis. Lugnt och skönt! När vi gick ut därifrån skulle Silahs dricka i bäcken som vanligt och i bäcken blev han inte långvarig för plötsligt for han upp!! Något hade bitit honom i aktern. Han ville inte gå utan satt på rumpan och tryckte den mot marken och slickade sig. Fick bort honom en bit i ljuset och försökte se, vi kom fram till att det antagligen var en broms och medans jag satt där och letade efter bettet så blev jag själv biten i arslet genom jeansen och skrek rakt ut. Det gjorde ju svin ont och svider fortfarande. Fick med Silahs en bit till och han höll mest på att kasta sig i gräset och skulle rulla sig. När han låg och rullade sig för femtielfte gången i det höga gräset ser vi att han har en geting eller ett bi som ligger klämd på magen mellan "valkarna" (när han låg på sidan). Hann ju inte se då jag bara så snabbt som möjligt skulle ta bort odjuret. I efterhand konstaterade vi att man är sådär smart som tar i det med fingarna men jaja vad gör man inte? Jag va säker på att det var ett bi och Emmelie helt hundra på att det var en geting. Troligtvis var det en blomfluga eller nått för han har inte blivit stucken, det hade man ju faktiskt sett eftersviter av i form av svullnad/ rodnad (minst). Men den va gul och svart iaf, eller död? Vettefan men idag kan flygande fän fan ha det!
Imorgon är jag ledig det ska bli riktigt skönt, på torsdag är jag också ledig och då ska jag bli tocke! Godnatt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar