lördag 1 januari 2011

Nyårsafton

Terese kom vid åtta igår och vi satte oss och började äta förrätt sen varmrätt.
Maten var god och jag och T åt mer än vad som egentligen fick plats i magen.
Jag gick ut och kissade S en sista gång innan tolvslaget vid 23.20 sen skulle vi ta en sista cigg på altanen för att sen hålla oss inne när det smäller som värst.
När vi gick ut för att röka fick Silahs stanna inne, han ville såklart komma ut till oss och hoppade lite på dörren som jag stod lutad mot. När vi var "färdigförgiftade" vänder jag mig om och ska öppna dörren, DEN ÄR LÅST! Silahs har petat till handtaget lite när han hoppat upp på dörren och ytterdörren var låst. Alla mobiler var inomhus samt nycklar såklart. Jag började få lite panik då jag inte visste hur S skulle ta tolvslaget.
Sprang bort till en granne och fick låna en telefon, ringde mamma som var på fest i Ramlösa. Hennes nyckel hade hon lämnat hemma annars hade jag inte haft någon. Så hon fick ringa lillebror som var på fest i Rydebäck och han fick i sin tur ringa en taxi som kom och hämtade den hos honom och körde den till Maria Park. (Jag och T hade lånat mammas lägenhet). Vi stod utomhus en timme och S satt ensam på insidan när det bombade på ordentligt ute. Vi hade som tur var jackor på oss och T sprang och hämtade en filt som hon hade i bilen. Tillslut kom taxin och 500 kr fattigare kom vi in i lägenheten och åt efterrätt.
Det är tur att jag har en så himla duktig hund som bara satt där innanför altandörren och väntade han tog tolvslaget galant utan matte på insidan.
Däremot ska vi öva på att peta upp handtaget igen.
Kvällen var trots detta lilla missöde så himla nice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar