måndag 31 januari 2011

Ojoj vad trött jag är!

Som jag skrev igår kom jag i säng klockan 00.00 och gick upp 06.45, så gött?!
Iväg till skolan och idag var det en lång dag, var inte hemma förrän strax innan 16, ut med hunden till Pålsjö. Där vi busade och gick en promenad, där vi gick på stigen så såg jag att låååångt bak kom två joggare med hund (Welsh springer spaniel) så jag hade lite koll på var dom var så jag kunde gå åt sidan när dom kom närmre. När jag vänder mig om ser jag att hunden är lös och sätter full karriär för att komma ifatt oss. Och det gjorde den! Varpå jag fick ett mindre raseriutbrott på ägarna. Hur pantad får man lov att vara? Ja, det hade dom inget svar på heller. Jag blev ju livrädd, vet inte vad det är för hund förutom att jag vet att det är en hane (man har ju hyffsad koll på hundarna som brukar rastas i skogen). Fick till svar att deras hund är snäll och att han slet sig. Tror inte att det hade godtagits som svar om det varit tvärtom. Vilket jag såklart klämde ur mig det också.
Som tur var hände det inget och deras hund lär inte "slita" sig igen iaf inte när det kommer en rabiat ung tjej i brun dunjacka och en boxer vid sidan.

Ja, sen hann vi knappt innanför dörren innan mamma kom och hämtade oss. Hem till henne och slängde i oss kvällsmat sen var det äntligen dags för sista kurstillfället. Silahs var till största delen väldigt duktig han blir lite ofokuserad emellanåt. Spännade att se hur det går på lördag en liten träning inför framtiden kanske. Att få känna på att gå inför domare.

Nu sitter jag i soffan och pustar ut eller nej det gör jag inte alls för jag har en hög med läxor framför mig och en redovisning som ska presenteras imorgon.
Lycka till?! haha

Ja, det var min dag i det stora hela och nu är jag sjukt trött.
Hoppas ni haft en trevlig dag! :)

2 kommentarer:

  1. söta lollo, vill du byta text för min skull? man får ju anstränga sig och gissa vad det står ibland ;p såååå tajt och jobbigt att läsa ;P veeet , jag är jobbig :p

    SvaraRadera
  2. Funkar inte dina nya goggles? Ska se vad jag kan göra vet inte om Silahs går med på det bara, han som valt typsnitt :)

    SvaraRadera