lördag 1 januari 2011

Raketskit

Jag blir så arg så att det brinner i huvudet på mig samtidigt som jag får en stor klump i magen när man läser om hundar/djur som sprungit bort pga av raketer.
För det första så går man väl för helvete inte med en hund lös när man vet att det smälls raketer/smällare i tid och otid vid den här tiden på året om man inte är hundra på hur hunden reagerar. Och knappt då heller!
För det andra så släpper man heller inte ut dom i trädgården själva om dom har möjlighet att hoppa över staket eller ta sig genom någonstanns. Okej, det kan hända olyckor osv. Men man får väl tänka lite längre än vad näsan räcker?!
Jag tycker så fruktansvärt synd om dom stackars vettskrämda djuren. Läste precis om en liten rottweiler valp som försvann vid åtta tiden igår kväll, han är bara 14 veckor. Hur klarade han natten, det är ju inte varmt ute precis och tolvslaget?!
Stackars djur!

Och sen säger jag det igen förbjud dom satans rakterna och smällarna. Kommunerna kan fan stå för ett hejdundrandes fyrverkeri i stan som man får gå och titta på.
Dessa bombliknande skitgrejer är dessutom livsfarliga, undrar hur många som smällde av sina fingrar igår?
Tycker det är helvrickat att det är lagligt.
Dom där thailändska risballongerna eller vad det heter är 1000 gånger finare, varar längre och skrämmer inte ihjäl våra tama och vilda djur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar