torsdag 2 juni 2011

Sommarlov! Tss blir inget med det!

Igår slutade, som ni vet, skolan! Underbart!
Men inget sommarlov här inte, 07.15 tog jag bussen från mamma imorse, hoppade av vid mig och gick bort till Jenny, sen körde vi och hämtade Jeanette och ner till båten.
I bilen berättade Jeanette att hon blivit attackerad av en fiskmås på bilplattan påväg till båten igår. Varken jag eller Jenny trodde hon talade sanning och bara skrattade. När vi en liten stund senare går över bilplattan kommer den jävla fiskmåsen flygandes och skrikandes mot oss, helt galen!!! Förklaringen till detta är att dom hade två jätte söta ungar på marken. Jag visste inte att dom var så aggressiva! Vi skrek och sprang så fort vi kunde ifrån den, såg antagligen ut som tre puckon.
Vad lärde vi av oss det här? Jeanette ljuger inte, iaf inte så ofta!

När jag slutat kom jag hem till min vovve som mamma varit och lämnat hemma i lägenheten under dagen. Vi busade lite med en tom toarulle sen gick vi ner till vikingstrand och Silahs fick springa lite i vattenbrynet. Vidare traskade vi upp mot skogen och gick en sväng där. Vi gjorde lite cirkuskonster på stenar, stubbar och fällda träd. Förr har han inte riktigt velat/ kunnat gå upp på fällda träd men idag trillade det loss och Silahs balanserade på trädet, det tyckte vi var kul!
Påvägen hem charmade S förbipasserande som ville klappa.
När vi kommit hem deckade lilleman och jag har suttit och spelat Roxette låtar. Fyfan va dom är bra!

It`s a bright June afternoon, it never gets dark.
Wah-wah! Here comes the sun.
Get your green, green tambourine, let's play in the park.
Wah-wah! Here comes the sun!!!

Ja, förresten igår efter avslutningen i skolan åkte större delen av klassen ner till hampan och drack lite vin och öl. På kvällen kom mamma och hämtade mig och vi grillade lite och åt gott. Sen slängde vi oss på soffan och som vanligt somnade jag.
Imorgon är jag ledig och då ska jag och Gunilla åka och träna och spåra med hundarna ska bli riktigt roligt!
Lördag och söndag är det jobb på schemat, money money money always funny!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar