onsdag 27 juli 2011

Helgen som var

Skulle ju uppdatera lite om helgen vilket jag visst inte var så snabb på?! Vi börjar väl med fredag då, Anna (som varit på besök från Uppsala) och Gunilla och hämtade mig och min fyrbenta kompanjon vid halv två. Träning stod på schemat och vi fick massor gjort trots att himlen öppnade sig med jämna mellanrum och vi då fick söka skydd under klubbstugans tak. Jag fick väldigt mycket tips av Anna som jag har lagt på lager och använder mig av. :) Vi avslutade dagen med kaffe och glass vid Pålsjö kiosken och var inte hemma förrän halv sju med ett gäng väldigt trötta och nöjda hundar. Jag och Silahs var bara hemma för att vända igen och gick hem till mamma. Mamma skulle bort och jag hade bjudit hem Terese och Nadine på lite mat och vin. TT stod för irish coffee, nadde för vinet och jag maten. Vi satt ute ända till klockan blev halv två på natten och Silahs låg på sin fårfäll på marken med en filt över sig. Filt hade han för att minimera myggbetten. Väldigt trevlig dag och jag slocknade rätt fort i sängen. Lördagen bestod av arbete och soffhäng. Söndagen däremot var det hundträning ute hos Gunilla och jag o mamma körde ut till henne vid två tiden. :) Anna som, som sagt varit på besök, var såklart också där då de bodde hos Gunilla och Anders. Vi tränade på apportering, hopp, budföring och mycket kontakt. Silahs fick leka med Anna och Håkans boxertjej pingla som ni ser på bilderna nedanför detta inlägget när dom busat lagom mycket var det Annas Aussie, Blinka, tur att busa lite med Silahs, två flickor på en dag tyckte Silahs var kanoners! Även denna dagen var ett mycket givande träningstillfälle. Anna är ungefär som en uppslagsbok när det kommer till hundträning. Vi blev bjudna på god fika av Gunilla och var inte hemma förrän vid sju denna dagen heller. Tack så mycket Gunilla och Anna för trevligt sällskap och bra träning! Jag och Silahs åkte med hem till mamma som bjöd på middag och efter det kollade vi på film en perfekt söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar