torsdag 3 december 2009

Sanslöst rättssystem

I mars i år blev en 32-årig man biten i pungen av sin föredetta flickväns Rottweiler. Anledningen till att hunden bet honom var att mannen misshandlade och knivhögg sin gamla flickvän. När hunden gick emellan blev även den svårt knivhuggen. När polisen kom till platsen hittades mannen och kvinnan blodiga på varsitt håll i Helsingborg. Både kvinnan och hunden hade huggsår i huvudet. Mannen hade fått pungen avbiten under attacken. Hans testiklar fick opereras på plats igen. Först dömdes mannen till fängelse för misshandel och fick straffrabatt eftersom han själv hade blivit hundbiten. Han överklagade domen och nu har hovrätten beslutat att frikänna mannen med motiveringen att han "svårligen kunde besinna sig" efter att ha blivit biten i pungen. Dessutom får han 59.000 kr i skadestånd.

Vad är det för ett sjukt rättssystem Sverige har? Mannen borde inte få ha sin pung kvar!!!! Han kan ju bevisligen inte leva upp till den...

4 kommentarer:

  1. Ja fyfan vad man blir förbannad på sånthär!!! :@

    ja jag tycker också vi får ta tag i kvällspromenaderna. Är du ledig på¨måndag? Isåfall kanske vi kunde ta ännu en promenad i pålsjöskog? :)

    SvaraRadera
  2. Ella, om jag inte mår lika kass imorgon som idag så jobbar jag natt söndag kväll till måndag morgon. Isåfall är jag vaken vid två. Fredde sa att ni var lediga båda två? Jag ringer när jag vaknat. Kram

    SvaraRadera
  3. Ja men gör det :) hoppas du mår bättre!

    SvaraRadera