måndag 2 juli 2012

Trött

När klockan ringer 03.30 så hoppas man att det bara är en taskig dröm. Men det är det ju såklart inte så det är bara att masa sig upp. När man sen slutar 14.00 är man däremot nöjd. :) cyklade hem och hämtade Silahs för att gå till djuraffären och köpa godis. Fyra påsar godis, ett tuggben, som han själv valde men vägrar äta utan vill bara leka med, och bajspåsar. Silahs bar en av godispåsarna hela vägen hem, ganska mallig. :) 19.00 åkte jag och Jenny och tränade det blev body combat idag. Nu precis på sista rundan hälsade S på grannhunden, vilket dom brukar göra, jag såg att dom va påväg att trassla in sig och sa till matten att försöka styra upp sitt koppel. Två sekunder senare hade dom såklart gjort det ändå och Silahs tryckte till den andra vovven som blev rädd och skrek. Det var inget allvarligt egentligen men matten blev livrädd och jag förstår henne till 100. Hon berättade för ett tag sen att hennes hund blivit attackerad och biten av en annan lös hund för bara några veckor sen. Och det gör ju det hela ännu värre för henne. Så fort jag fått henne till att släppa sitt koppel så hennes hund inte hängde under Silahs så var det lugnt, ingen av hundarna var ens upprörda sekunden senare. Men mattens hjärtslag kunde jag nästan höra. Tycker synd om henne och hoppas att hon kan sova inatt. Jag vet hur det känns! Dom där kopplena ställer till det för våra hundar... Vi var ju på en längre runda igår och Silahs är iaf inte det minsta sämre med hältan. Som jag för övrigt inte ens kan se... Hoppas inte veterinärerna gör det heller. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar