måndag 3 maj 2010

Måndag

Har varit i stan med Pernilla idag och skulle uträtta några ärenden (låter väldigt vuxet). Jag skulle bland annat fixa ett legg. Men det fick jag inte på banken som jag tänkt eftersom mitt pass gått ut.
Efter att ha sprungit över hela stan mötte vi upp Ps föräldrar köpte varsin take away på Espresso House och satte oss nere i hamnen. Vindstilla, varmt och massa fina båtar som man kan drömma om att få äga någon gång.

Ikväll var det kurs, Silahs var skit jobbig. Hängde mer i min arm än någonsin. Det är riktigt jobbigt!

Sen helt plötsligt gick han som en klocka på "gå fint" och "stanna" då jag fortsätter gå. När han varit jätte duktig på det och vi var färdiga med dom momenten började han dumma sig igen.
På "kvarsittningen" var han jätte duktig och satt kvar när en annan hund sprang iväg och fram till Silahs. Den andra hunden försökte få igång Silahs och sprang tom. över honom men Sillen satt kvar. Han blev dock lite sugen när tre andra hundar hakade på och började jaga varandra över halva planen. MEN han satt kvar! Så, han är som jag säkert skrivit hundra gånger för ut jätte duktig när han vill. Däremot är hans skit han sysslar med mer än påfrestande framför allt när han aldrig slutar.

På lördag är det utställning som gäller, börjar bli lite nervös. Man vet ju aldrig hur han tänker uppföra sig... Söndagen bjuder på kennelträff!!!!

Anmälde oss till nästa utställning i Lerum idag så den 23 maj ska vi dit.

Imorgon ska jag till skatteverket eftersom jag "glömde" deklarera. Jag fattar inte hur jag ska fylla i det som inte står med. Eftersom mitt gamla jobb inte skickat in papprena till skatteverket. Inte en enda som var anställd där har dom gjort det för.
Ska även fixa ett legg där också för tydligen är det där man gör det när man inte har någon giltlig legitimation.

Oj, nu är klockan halv två, hur blev hon så mycket? NattiNatti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar