fredag 9 juli 2010

Fredags nytt

Här sitter jag på balkongen och röker en cigg och dricker lite cider efter en hård arbetsdag.
Var ju inte så att man skuttade i uniformen och vidare till jobb idag men jobb är pengar och som vi alla vet "cash is king" ;)

Veckan har bjudit på hemkomst för Nadde och trevlig middag/fest av den anledning, har saknat henne så himlans mycket! Och nu har hon äntligen tagit sitt förnuft till fånga och kommit hem till oss. För hur länge? Det vet man aldrig, för alltid hoppas jag.

Känns helt underbart att kunna sitta ute i kortärmat när klockan är tjugo i tolv. Fantastiskt! Sommaren är det bästa som finns.

Imorgon väntar ännu en dag på båten. Börjar 12.45 och slutar 22.00, med andra ord heeeela dagen och kvällen. MEN sen är jag ledig i tre dagar. Och vad jag idag kunde läsa mig till i kvällsposten så ska det bli 31 grader på söndag. Vilket absolut inte är fy skam, så GÖTT!!!

Nej, nu ska jag hoppa ur jobbkläderna och ta mig en välbehövlig dusch. Sen är det natte för mig.

Jag har världens bästa hund! (Även om han snart dratt min axel ur led när vi är ute).
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar