lördag 5 februari 2011

Tävlingslydnad prov


Idag var det avslutning på kursen och med det ett "tävlings-prov".
Det gick som väntat men lite sämre på vissa grejer än vad jag trodde. Problemet är som jag sagt förut att han hoppar på mig och börjar tramsa/kampa med min arm eller koppel.

Platsliggning: 0, Avstod, (jag genomförde ändå momentet och gick ut i kopplets längd.)
Tandvisning: 10
Linförighet: 6 (24), något stramt koppel, lite lek
Läggande: 0, stannar (har vi inte tränat in ordentligt än.)
Inkallaning: 0, flyttar sig till förare (detta trodde jag faktiskt att vi skulle fixa.)
Ställande: 6 (18), flyttar sig.
Apportering: 6, släpper.
Hopp över hinder: 8,5 (17)
Helhetsintryck: 7, mycket lek.

Så vi fick 82 poäng och för att bli godkänd på en tävling måste man ha 100 poäng.
Men jag är ändå hyffsat nöjd och jag vet ju vad det är vi måste lägga mest fokus på...
Koncentration och INGET hoppande, har dock kört fast där ordentligt.
Silahs i ett nötskal

3 kommentarer:

  1. Är det tävlingslydnadskurs ni gått? Måste kännas bra att veta var man står i träningen och vad man måste lägga ner krutet på hädanefter. Det där med brist på koncentration känner jag igen från min herre...
    Ha det bra!
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Ja, det är det. Nu är det träning, träning och träning som gäller :)
    Ha det bra!

    SvaraRadera