fredag 22 april 2011

Glader Påsker

Närmre 35 grader mätte termometern på min balkong idag så gött! Om jag har stekt? Ääe det är inte så farligt?! Jag är ju inte helt hundra på det här med att skydda mig för solen. Om jag är röd? Haha, gissa! Men min plan är att det värsta har lagt sig till imorgon och sen kan man bara ta lite puder så ser man brun ut, hur bra är inte det då?
Imorgon är det påskmiddag hos min faster på dagen och fest på kvällen. Vi börjar kvällen med vin hemma hos mig och håller tummarna för att min lille gosse kan hålla sig någorlunda i skinnet så vi slipper rödvinsfläckar i soffan.
Idag har jag och S inte gjort många knop vi började dagen med att vakna hemma hos min mamma, jag jobbade igår och mamma passade S på kvällen, sen krattade jag mammas gräsmatta lite eftersom en viss fyrbent kamrat hade roat sig lite i mor mins trädgård. Sen skulle mamma flyga till min syster och Erik i Sthlm så hon körde mig och trubbnos hem. Sen har vi enbart varit på balkongen och gått ett antal korta rundor.
Igår var en mer effektiv dag då jag på förmiddagen hann tvätta, städa och gå en långrunda med S innan jag skulle infinna mig på arbetet klockan 13.15. En bra sak jag har gjort idag är att jag läst 100 sidor i min tråkiga bok som jag ska va klar med på fredag, alltid något!
Imorgon måste jag hinna köpa hundmat innan vi ska på påskmiddag en påse torkad oxlunga och bajspåsar ska också med hem. Torkad oxlunga (tror det va oxe) är det bästa godiset vi haft! Lagom bitar att ge som en liten tuggbit och perfekt att ha att träna med och bara bryta av bitar. Slipper ha miljontals smågodisar i fickan. Perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar