onsdag 14 november 2012

Kvalitativ metod

Har försökt uppdatera från mobilen utan att lyckas så därför har der varit väldigt tyst här. Silahs verkar vara lite förkyld, han har hostat till några gånger och är lite, en aning iaf, rinnig i näsan. Så han får ta det lite lugnt nu några dagar tänkte jag. Idag gick vi en kort promenad i skogen, stannade och tränade rally och lite annat smått och gott på en gräsplan. I helgen var jag och mamma på söderåsen med Silahs och gick samt letade efter kantareller. Plötsligt började Silahs också leta och markerade kantareller! Dock markerade han en och annan genom att äta upp dem, men är det inte helt fantastiskt att dem lär sig på det viset utan att man direkt uppmanar till det?! Nu funderar jag på allvar att läsa in mig på hur man lär sig hund att leta kantareller, problemet är väl bara att jag just nu inte orkar öppna en enda bok till bortsett från dem som tillhör plugget. I söndags var jag och Julia ute på en lång härlig promenix med Silahs och Alfons. Jag har tränat en hel del och inte ätit godis på över en vecka, jag vet det är helt sjukt! Jag är godis (läs chokladoman) och det med stora mått, kan man lugnt säga, men jag har faktiskt klarat det väldigt bra hittills. Silahs har sålt sitt röda hurtta pro vintertäcke och sin hurtta y-sele till en annan boxer. Och på posten låg där plötsligt ett nytt Hurtta Ultimate täcke? Matte undrar om Silahs verkligen har råd sådana dyra kläder men nu hade han ju tjänat ihop lite pengar till det... :)
Ja jag vet inte vad jag mer ska skriva... kan ju inte precis dra allt jag gjort sen sist. Igår var jag och träffade en gammal kompis sen tiden jag var på Rhodos och jobbade. Han var här nere med jobb så vi gick och tog en öl, snacka gammla minnen, haha, 2006 var vi där och jobbade ihop på Loungen. Jag var där även 2007 men Navid sa igår att hans lever aldrig hade pallat en säsong till... :)
Idag har jag tillbringat hela förmiddagen i en rättssal närmare bestämt, över 3 timmar, där jag skrivit fältanteckningar till min observation. Pausade med plugg genom ovan nämnda promenad med Silahs. Sen satte jag mig och fortsatte skriva ner intervjun jag höll med en tullare. Skrev utan överdrigt i över 5 timmar utan pause, och nu är jag klar! Kanske ska nämna att det var sista hälften jag fick ner idag. Men nu är det i skrift och skall bara gås genom 58 gånger till så alla pauser och "mm"-anden är på plats. Inget får lämnas till slumpen... :) Nej jag tror jag slänger upp massa bilder nu istället, har ändå inget vettigt att säga. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar