måndag 26 november 2012

Ojoj

Jag ser att ni är tappra och kikar in här trots min fruktansvärt dåliga uppdatering. Men som jag gnällt om tidigare så har jag svårt att få ihop det, sitter ju och pluggar på datorn en hel del (typ hela dagarna) så när jag är klar med det så lockar det inte jätte mycket att sitta där lite till. :)
För övrigt klarade jag tentan och det var ju verkligen roligt dock sög det att vara två poäng från vg, menmen... nästa gång! (?)

För några dagar sen var jag och Silahs ut med Emmelie och Vilda på en kvällspromenad. Kolsvart ute och längs en trafikerad gata här borta tackade Silahs koppel för sig, och där stod jag med öglan i handen. Blev måttligt nervös där för en sekund, Silahs hade sin leksak i munnen - inte alltid så villig att komma in med den - och dessutom så var ju Vilda med - risk för en rusande lekinvit. Men jag hade tur och Silahs stannade när jag sa att han skulle göra det. Om jag ska vara ärlig vet jag inte om han förstod att han var lös. Nu har han iaf fått ett nytt koppel, ett nylonkoppel med gummiyta som jag blev rekommenderad.


Emmelie och Vilda följde med upp i lägenheten efter promenaden. Och jag måste säga att Silahs gjorde mig ganska stolt. Ni som har följt oss en längre tid vet att Silahs haft svårt att koppla av när han haft hundbesök (människobesök också för den delen). Men hör och häpna!!! Silahs låg på sin plats och Vilda på sin, såklart busade dem till det med pussar emellanåt båda två men slutade när man sa till (aldrig hänt förut). Sedan SOMNADE dem i samma rum bredvid varandra. Detta är ingen sensation för Vildas del men som sagt för Silahs. Och jag måste även tillägga, löjlig som jag är, så kändes det lite som en revange för min del, för mig själv alltså! Men jag har fått en del himlande ögon och konstiga blickar angående mitt sätt att "vägleda" Silahs. Kanske har inte det varit lyckosamt i alla avseenden, vad vet jag. Men uppenbarligen har det börjat visa lite resultat, självklart har det med att Silahs har tagit sig över 3-års strecket också. Nu var det ett engångstillfälle men det kommer fler så då får vi se hur det går nästa gång. Men så länge ska jag fortsätta med att säga "det kommer när han blir äldre" och strunta i folks blickar och konstiga tips. :)




Blev tyvärr ingen bild när dem låg och sov för jag vågade inte resa mig då. Annars hade det kanske kunnat vara bra att ha och se tillbaka på någon gång ;)


I lördags åkte jag, mamma och såklart Silahs till Åstorp för att titta på Bk utställningen. Jag missade anmälan trots påminnelser men till mitt försvar så "skyller" jag på att jag skulle ha min livs första och en ganska stor tenta några dagar senare, fick inte plats något annat i huvudet. Men det är kul att träffa trevliga boxerkompisar ändå och snacka lite. Med oss hem hade en hel del godis till lilleman. Vi tog en sväng i skogen intill utställningen sen åkte vi hem.

Silahs fina syster Nellie ställdes ut i Åstorp och fick ett Very Good, är hon inte söt?! Och väldigt lik Silahs! Nellies "lillmatte" och jag går samma utbildning, världen är liten ibland, Skåne i alla fall. :)

En del av godiset Silahs fick med sig hem, resten tog mamma med hem till sig, han måste ju ha godis där med... :)

Och jag satte mig och plugga (ovanligt). Senare gick jag och Silahs och träffade Frida och hennes boxerflicka Greta för en första promenad tillsammans. Väldigt trevligt! Började även smida lite planer om att eventuellt gå en kurs ihop och det hade varit så himla roligt! Hoppas!


Visst är dem fina tillsammans Silahs och Greta?!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar