onsdag 9 juni 2010

Fin klänning och arg tant

Min sommarklänning alá student och midsommar som jag köpte idag.
Hämtade min stol på posten, är nu redo för ringside, haha!
Att stoppa kamptrasan i munnen på Silahs har samma effekt som en napp i munnen på ett litet barn.

Idag har vädret bjudit på regn, eftersom jag va ledig idag och det var uppehåll igår när jag jobbade.
Så det var gummistövlar för mig och regntäcke för Sillen. Silahs skiter iof i om det regnar eller ej, men mindre för mig att torka...

Har varit i stan och ätit lunch med Pernilla och Frida var faktiskt uppehåll då så vi satt ute. Fick ha filtar och då är det mitten på Juni.... INTE ok!
Frida gick tillbaka till jobb, jag och Pernilla gick en sväng på stan sen upp till salongen. Min lillebror skulle klippa sig hos henne halv tre. Vi kom dit samtidigt som han gjorde. Stannade en stund sen traskade jag hemmåt. Påvägen skulle jag in och köpa cigg i en kiosk.
Cigg kostar 48 kr och jag skulle betala med kort. Då anser dom att jag ska betala deras avgifter? Så dom lägger på 5 kr vid köp under 50 kr.
Detta vet jag inte är "lagligt" och säger bara att jag då inte vill ha dom för att jag tänker inte betala 53 för nått som överallt kostar 48. Gubben pekar på sin fru som börjar gapa på mig. Antagligen överlät han gapandet till henne för att han själv inte kan göra sig förstådd på svenska. Vilket hon knappt kunde heller för den delen. Men hon lyckades tala om för mig att jag inte skulle handla där då. Vilket faktiskt var vad jag sa från början?! Hon gapade på mig i tre minuter och det enda jag sa var att det inte är lagligt att ta avgifter på det sättet.
"Lagligt eller ej jag skiter i lagen" okej sa jag och var på väg ut. Plötsligt säger hon att jag ska hålla käften? Jag hade dock inte sagt något, hon har kanske tomtar på loftet?
Jag blev däremot irreterad då eftersom jag lyssnat på henne om att jag inte var välkommen där osv i flera minuter och sen säger hon att jag ska hålla käften?
Råkade hoppa en groda och "idiot" trillade ur min mun medans jag var påväg ut.
När jag kommit en bit, springer hon ut på gatan och skriker över hela Tågaborg att jag ska hålla käften och att jag aldrig mer var välkommen där, aldrig, aldrig mer!!!!!!!
Precis som om jag är intresserad av att gå dit igen?

Haha, ja det var min dag... :)


Sedan 2004 är det inte tillåtet för butiker som tar emot betalning med VISAkort att ta ut kortavgift. Det är inte tillåtet under några som helst omständigheter. Butiken bryter mot avtalet de har tecknat med banken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar