lördag 12 juni 2010

Smällare

Här sitter jag en lördagskväll och är så trött så mina ögon går i kors.
Studentfest igår och ingen dålig sådan! Tyvärr var jag tvungen att lämna klockan tio eftersom jag tog bussen 05.30 imorse. Därav mina korslagda ögon. Blev inte mycket sömn i natt, kunde bara inte somna.
Efter jobb åkte jag hem sen hämtade mamma och Silahs mig för att åka ut till Laröd och packa ihop och slänga grejer i huset.
Var hemma vid sju, Jennifer ringde och ville dricka lite vin i stan men jag orkade bara inte fast att jag ville. Så kan det va ibland när man sovit knappt 3 timmar...
Nog om det.
För ett tag sen satt jag och en vän på balkongen och snackade, Silahs satt och fjantade med nått bredvid. Plötsligt är det någon som smäller en raket/bomb ovanför våra huvuden. Och det va inte lugnt va den small! Kunde med andra ord inte hjälpa att jag blev rädd själv. Silahs blev såklart rädd också men jag pjoskade inte med honom. Efteråt gick han och la sig och det hör inte till vanligheterna när det är folk här. Först under stolarna vi satt på sen låg han tryckt ovanpå mig i soffan... Mindre "chock" kanske? Eller?
Kännde mig ganska korkad att jag själv blev rädd eftersom man inte ska bli det men var ju inte ett dugg beredd.
I alla fall, nu när jag va ute med Silahs var det någon som började skjuta raketer, typ en hel pjäs. Det tyckte Silahs inte var så roligt. Försökte så gott det gick att inte vara berörd samtidigt som jag hängde bak i kopplet. Så vad ska jag göra nu då? Vill ju absolut inte att han ska tycka det är jobbigt med smällare. Han var lite stissig i en halv minut när vi kommit in, sen gick han och la sig som vanligt igen.



När man tittar ut så liknar det mer oktober månad än nått annat... bläää!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar