tisdag 20 december 2011

Se upp i backen!!

Idag på vår promenad så gick Silahs o bar på sin tennisboll en stund. När vi gick i backen upp från stranden så sa jag till Silahs att "här kan du INTE lägga ifrån dig bollen för att lukta på något för då kommer den rulla ner för backen igen". Vad gör Silahs då? Jo, givetvis la han ifrån sig den, observera att vi står i en ganska brant backe så den börjar ju rulla iväg fort. Den studsar från den ena trottoarkanten över till den andra och när den är enda nere i korsningen så kommer det ut en hund i gatan och tar bollen. Tänk vad lycklig Silahs gjorde den vovven som tror att det börjat regna leksaker. Silahs har naturligtvis missat hela scenariot eftersom han var fullt upptagen av att lukta på en fläck så han började leta febrilt efter sin boll. Så då fick jag påminna honom om vad jag sagt om att lägga ifrån sig bollen i backen, sen gick vi hemåt en tennisboll fattigare. Fast det gör inget faktum är att just den bollen hittade Silahs ute för några dagar sen. Så nu var det någon annan vovves tur att få leka med den ett tag. Summa sumarum: hundar kan inte svenska :) Idag gick vi denna lilla tur, som ni ser så satte jag igång runkeeper lite sent då den röda ploppen är den egentliga starten och målet. Så vi gick strax över 5 km. Inte mega långt alltså. Hur långt ska man egentligen gå om dagen med en boxer? Ca 2 timmar om dagen har jag läst någonstans men jag vill ha det i km. Två timmar kan ju innebära vad som helst. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar