måndag 5 december 2011

Ledig måndag

Idag har jag bara tagit det väldigt lugnt och varit hyffsat ok med mig själv ändå. Har en tendens att få myror i brallan om jag inte gör något på en hel dag. Började dagen med att missa bussen hem från mamma och bestämde mig för att gå hem med Silahs. Det är en promenad på knappt 3 km, lite långt eftersom han ska vara i vila men vi gick sakta. Eller rättare sagt jag försökte gå sakta, Silahs är ju ingen hejare på att gå långsamt och framför allt inte när han varit i vila i 1,5 vecka... Hem kom vi i alla fall och på vägen konstaterade jag att det är dags att leta fram mössan. Jädrar i min lilla låda va kallt det var idag! Sen har jag ägnat dagen åt att tvätta en massa, rensa bland viktiga papper och varit ute i parken och tränat rallylydnad med Sillen. Han var mega duktig!! Vi måste dock träna mer positioner han hamnar gärna lite långt bort från mig och sitter ibland på sniskan. Vid sex kom Steffi och hämtade mig och vi åkte till rehabsimningen med Izzy. Izzy blir oerhört stressad av att vara på djursjukhuset, synd om henne. Men hon var jätte duktigt på treadmillen och sjukgymnasten tyckte att hon rörde sig bra. När jag blir rik ska jag köpa en treadmill o ha i hundrummet, skit bra även i förebyggande syfte! ;) Förresten appropå att vi gick lite för långt idag så måste jag ju säga att hältan inte visat sig efteråt. Men imorgon får det blir korta rundor igen, så tråkigt! Visst är Silahs helt löjligt söt på bilden!! Bara 8 veckor och nyinflyttad hos mig, tiden går för fort! By the way så har jag inte rökt på en vecka (bortsett från i lördags men då drack jag ju 2 glas vin= dålig ursäkt. MEN det va ändå äckligt att röka så det är skitsamma). Jag är så duktig, grattis till mig!!!!

4 kommentarer:

  1. Sötaste lilla S!!

    Superbra med rökningen!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är han! :)
    Japp det känns faktiskt bra att inte röka, hoppas det håller i sig :P
    Kram

    SvaraRadera