torsdag 21 juni 2012

Utställningen


Japp skulle ju uppdatera om utställningen i söndags. Och den gick ju inte riktigt som det var tänkt... Gick in i ringen sprang ett varv tillsammans allihop, sen var det ju Silahs som var först in. Sprang fram och tillbaka och runt i ring. Silahs uppförde sig riktigt bra och jag hann tänka att det här går ju fint. Domaren bad mig att springa fram och tillbaka en gång till för att hon tyckte sig se att han haltade på vänster fram och mycket riktigt gjorde han det. Det var den nervositeten och träningen... Vi fick en ganska fin kritik ändå, något kort tycker jag men vi skulle ju ändå inte vara med mer. Bryr mig inte om hur utställningen gick utan självklart går Silahs hälsa först. Och jag har gått och oroat mig över denna hälta sen i söndags. Jag har dock inte sett någon mer hälta. Men han har varit halt vid tre tillfällen (tror jag) men dock blivit bra efter vila så nu känner jag att det är dags att kolla upp detta ordentligt. Förhoppningsvis var det bara en sträckning eller nått i söndags men jag kan ändå inte låta bli att tänka att jag kanske missat att han gått orent fram. Så idag har jag bokat en tid hos veterinären. Den 4 juli ska vi dit och det är två veterinärer som ska titta på honom. Fram till dess ska han vara i vila. Och hur kul är det då?! Men det får ju bara gå helt enkelt.
Här kommer iaf kritiken vi fick. :)

Officiell Boxerspecial, Landskrona
Öppenklass, KEP
Domare: Julie Brown, GB

Kritik:
Brindle/ white male. Lovely head and expression, nice wide mouth, clean front, nice level topline, well angulated behind, lovely temperament. Unfortunately a bit lane today

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar