tisdag 19 oktober 2010

Kennelhosta och getingstick

Det är synd om min lille påg, han har fått kennelhosta men han hostar nästan ingenting alls längre så jag hoppas att den redan är påväg bort igen.
Han verkar inte må speciellt dåligt av det heller utan är precis som vanligt.
Så idag hittade han något spännande på golvet, damm tänkte jag. Men så började han ruska massor på huvudet vilket såg lite konstigt ut. När jag gick fram och kollade var det var så hade han alltså hittat en död geting/ bi. Och såklart hade han blivit stucken i läppen efter en kort stund såg det ut som att han hade världens snusprilla under läppen eller som att man opererat in en pingisboll. Han låg på golvet och slickade på läppen och höll på hur länge som helst. Det spännde såklart massor i hans stackars läpp.
Nojjig som jag är ringde jag djuris som sa att jag skulle komma upp om jag var väldigt orolig eller om han blev allmänpåverkad.
Inget hände och nu har svullnaden lagt sig, vilken tur va!

Jag har precis blivit färdig med en bokanalys till svenskan och påbörjat projektarbetet. Betalt in till mitt körkortstillstånd och ska skicka iväg ansökan imorgon påväg till bussen.

Jag har ingen dagmatte eftersom hon inte kan ha S när han har hosta. Blir lite körigt för mig men det får ju bara lösa sig.

Nu är det desperate housewifes på tv och jag ska försöka titta på dom sista 20 minuterna av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar