fredag 17 februari 2012

Vårsol

Helt plötsligt blev det vår ute! Vi gick ner vid havet o det såg kanske inte så vårigt ut med is en bra bit ut. Men det va riktigt skönt i solen. Silahs uppförde sig galant och passerade andra hundar som morrade på honom utan att knappt ägna dom en blick. Ibland har vi bra dagar jag och S. :) Vi tränade lite innan vi gick ner mot stranden, linförighet, bakom (går runt mig och kommer upp på vänster sida), framför (utgår från vänster sida och går framför mig och sätter sig), framåt (han går framför mig medan jag backar), ställande under gång och en inkallning. Super duktig!! Nästan hemma träffade vi min gamla klasskompis med hans två hundar. Då blev Silahs glad när han fick hälsa på andra vovvar. Har lite dåligt samvete med tanke på hur sällan vi träffar hundkompisar, får försöka styra upp det lite mer. Förresten träffade vi en boxerflicka som bor här vid oss imorse, hon är 10 månader, verkligen söt! Silahs blev nog lite kär i henne. Hennes matte tyckte Silahs va liten. :P Ja, han är ingen stor hane men ca 35 kg räcker för mig. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar