torsdag 12 april 2012

Öroninflammation

I lördags var Emmelie här och Silahs var ovanligt kelen. Kanske berodde på att han samma natt fick öroninflammation? Han skakade rätt mycket på huvudet och kliade sig. Hade som tur var grejer hemma så jag kunde börja behandla direkt. På tisdagen ringde jag till veterinären och dom skickade hem ett recept på mer Surolan då jag var rädd för att den skulle ta slut. Perfekt att dom kunde skicka hem receptet så idag hämtade jag ut en ny flaska. Passade bra för jag tror jag använde det sista nu ikväll i den andra. Han är mycket bättre i öronen och svullnaden har gått ner. Han har lite sår eller eksem i öronlappen och är såklart röd där. Men är nu ljus och fin i övrigt i örat. På lördags natten när det kom fick han som en bula mitt uppe på huvudet som var större på söndagen. Undrar vad det var? På måndagen hade den gått ner och nu är den helt borta. En teori jag hade var att det va precis där öronsnibben slog när han skakade på huvudet men det är ju också märkligt att det skulle bli så av det? Nu hoppas vi att det fortsätter på rätt håll och är helt borta om någon dag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar