söndag 13 januari 2013

Lagom





Vaknade till imorse av att Silahs drack vatten i köket, somnar om och får sen mig ett ordentligt uppvaknande av en mycket blöt nos i ansiktet. Ibland undrar jag om han sväljer den sista slurken eller bara låter den rinna ut igen? Hade någon annan väckt mig på det viset, med en hink vatten i huvudet hade jag nog inte blivit särskilt glad. Men när man tittar upp med sina sömndruckna ögon och världens sötaste hund står och tittar på en med sina stora ögon och viftar på svansen, då kan man faktiskt inte bli sur! Vi gick en lite längre morgonrunda sen lämnade jag Silahs hemma och gick bort till konditoriet och köpte frallor. Jag skulle aldrig få för mig att binda Silahs utanför affären eller liknande. Det sker alldeles för många stölder!
Silahs alla gosedjur samt kossasängen har fått sig en tvätt idag vilket var välbehövligt speciellt eftersom Silahs verkar ha spytt i sängen i natt...
På långpromenaden idag stannade vi vid den stora gräsplanen och tränade rally. Jag byggde upp två olika banor som vi körde 3 ggr var. Han kan alla momenten men vi måste öva på positionerna och att han inte behöver gå upp i högvarv. När han är sådär lagom går det riktigt bra annars hamnar han lätt framför mig och då blir det inte så bra. Lagom är bäst! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar