torsdag 10 januari 2013

Bra dag

Silahs stolt med sin klöv när vi var på viltspårskurs.

Idag cyklade jag och Emmelie till gymmet vid halv tio, 15 minuter på löpbandet, skulderblad 30 kg 12x3, axlar 25 kg 12x3, benpress 70 kg 12x3, kettlebell 16 kg 30st, planka 1 min x 3, planka och klättra 30 (15 per ben) x 3, övning på boll, vet inte vad vi ska kalla den, men man har händerna i golvet och fötterna på bollen så drar man benen och bollen under magen 15x3, kettlebell igen 16 kg 30st, sen kör vi fria vikter 17,5 kg biceps 12x3, triceps 9 kg 12x3, sedan kör vi latsen 16 kg 32 då alltså 12x3, kettlebell igen 16 kg 30st, sedan avslutar vi antingen på löpbandet eller crossen i 10-15 minuter. Så har våra gympass sett ut hittills med lite variation med pilatesbollen men annars precis detsamma. Nu ska vi boka in en ny tid för ett snytt schema för vi är ganska trötta på detta nu... :P
Ja, sen cyklade vi hem igen, jag skyndade mig och bytade om sprang runt kvarteret med Silahs och sen kom Sarah och hämtade mig och vi åkte hem till Terese för en fika.
Klockan 15 gick jag och Silahs och mötte Frida och Greta för en långpromenad längs havet och i skogen. Vi var ute i nästan två timmar och Silahs var JÄTTE duktig hela promenaden han låg inte alls på och drog så som han brukar. Frida var också impad och jag tror att jag har Pipen att tacka mycket av det för. Det är verkligen en enorm skillnad på Silahs när han har sin Pip med sig ut och bär på den, jag trodde nästan jag drömde första gången jag och Silahs var på promenad med Pipen. Han säger knappt ens något till andra hundar han har morrat till lite på en hund som morrade på honom men när han gör det så piper ju samtidigt Pipen och då har han lagt av. Jag kan även tänka mig att de numera harmoniska promenaderna kan ha att göra med att jag haft halsband på Silahs och brukar alltid ha sele. Vilket innebär att han nog inte har så mycket muskler på halsen för han saktar in så fort kopplet blir streckt. Jag hoppas att detta är något som håller i sig för herregud va skönt det är att gå med en hund i slakt koppel. :) Och jag hoppas även på att det också är en del av vår träning som ligger bakom men en sak har jag i alla fall lärt mig och det är att man inte ska ropa hej innan man är över ån. Så jag har faktiskt dratt mig för att skriva det här, haha!
Japp nu ska jag springa ner i källaren och hämta sista tvätten, sen blir det bingen. Imorgon kör vi gymmet igen sen ska jag till Steffi och klippa mig för DET behövs, har riktigt slitna toppar nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar