lördag 12 januari 2013

Sibirien med Frida och Greta

Jag och Emmelie var och tränade Body Combat kl 10 imorse sen var det hem, mat, duscha och svida om för en dag i skogen. Vid 13 kom Frida och Greta och hämtade oss för att köra ut till Sibirien, Ängelholm. Vi la ut spåren direkt, Silahs fick 2 korta och ett lite längre och Greta fick 3 korta. Silahs korta spår lade Frida ut och ett av Gretas lade jag. Medan spåren skulle ligga till sig gick vi en promenad med hundarna, först ner till stranden, en super lång vit sandstrand, så himla fint! Där var en hel del hästar som tränade i sanden också. Dessutom sken solen och det är ju inte helt fel! Vi gick en sväng i skogen och hundarna fick busa en liten stund.
När vi kom tillbaka till bilen blev det en snabbfika och sedan var det dags att spåra. Silahs fick börja och vi tog alla tre med en gång, det började bli mörkt och dessutom låg spåren en bit från parkeringen. Han gick nästintill klockrent på alla spåren vi fick med oss alla apporter hem det var bara en pinne som han missade att markera resten fixade han. Verkligen roligt att se med tanke på att det är ett bra tag sen vi spårade ett "riktigt" spår sist. Han höll ett bättre tempo idag med, lagom högt så jag behövde alltså inte kuta bakom och bli helt blöt av svett, bara det!! ;)
Sedan var det Gretas tur, tyvärr hade det hunnit bli lite mörkt så vi kunde inte ta några bilder. Men hon jobbade lugnt och metodiskt och fick också med sig allt utom en apport hem. Roligt med två så duktiga vovvar!
Jag hade ju då laddat min kamera hela förmiddagen för att jag skulle ta bra bilder men när det var dags att använda den så gnällde den om att det inte fanns något batteri... Kul! Därav en ganska blandad bildkvalitée. Men bättre än inget! :)
Det var verkligen super fint i Sibirien, massor med fin skog och trevliga stigar och den fina stranden såklart! Dit vill jag åka snart igen! :)














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar