måndag 7 januari 2013

Bomb


När jag var liten bodde vi precis ovanför den här parkeringen, uppe på en kulle i skogen. Låter som att det var i en liten röd stuga bakom det tredje trädet till vänster men det var det inte. I vilket fall som helst så skulle jag och min syster en riktigt varm sommarnatt sova på balkongen. Mitt i natten väcktes mina föräldrar av att grannen ringde, en bil hade expolderat av en bomb nere på parkeringen vid Pålsjö krog. Mamma och pappa lyfte in oss i huset eftersom röken var giftig.
Idag när jag och min fyrfotade vän var ute gick vi ner längs den långa "kinesiska muren" som leder till havet och just den här parkering. Där stod den här utbrända bilen och barndomsminnen växte till liv.

För övrigt har jag varit och lämnat tillbaka böcker på bibblan och Steffi har varit här och fikat med sina mega bebismage. Snart kommer den lilla prinsessan, det ska bli så mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar