tisdag 1 januari 2013

God fortsättning!

Igår började jag och Emmelie dagen med att åka och träna på gymmet för att avsluta med en smothie i gymbaren. Sen åkte vi ut och lämnade maten och våra nyårskläder i mammas lägenhet där vi skulle fira in det nya året med hundarna. Vid tre gick vi hemifrån stan ut till mamma med dogsen så att dem fick sig en lagom runda och fått gå av sig lite energi innan vi skulle hålla oss inne. Vi åt massa mat så det sprutade ur öronen och nyårskläderna kom aldrig på, mycket skönare att sitta i "vanliga" kläder. :)Vid halv nio gick vi en sista promenad ut på en gångbana mellan två åkrar så att vi hade smällandet på någorlunda avstånd. Sen blev det en sista godnatt kiss kopplade i trädgården (som är inhägnad)vid elva. Jag måste säga att jag är så himla glad för att våra hundar sov sig genom smällandet. Jag lider verkligen med de djur som mår så fruktansvärt dåligt över bombandet som pågår dessa dagar (läs veckor). Men jag kan inte förstå hur folk kan vara så korkade att de tar ut sina hundar sent på kvällen?! Samtidigt så måste hunden ut men man kan planera promenaderna just på nyårsafton. Jag bor mitt i stan och här smäller det mer eller mindre hela tiden, jag kan inte veta, som nu ikväll till exempel när vi ska gå ut, om någon kommer smälla en raket runt hörnet när vi är ute. Men just på nyårsafton så är det givet att det smälls som mest vid 23-01. Har man då en hund som dessutom är berörd av det så ger man väl fan i att gå ut sent på nyårsafton? Sen måste jag även nämna att den mest oberörda hund kan plötsligt reagera så ta aldrig det för givet bara för att det gått bra dem andra åren. Jag kommer alltid rulla ner persiennerna vid halv tolv och skruva upp lite extra på tvn precis när klockan närmar sig tolv slaget. Jag riskerar inte min hunds välmående och hälsa för något!
Hundarna låg för det mesta hela kvällen och vilade på varsitt håll, Silahs börjar bli en stor påg! ;) Vi sov i mammas lägenhet med hundarna i varsitt rum och det gick också super, inget tramsande vid dörren. Imorse blev dem så glada när de fick återförenas! ;)
En promenad hem idag vid två tiden med tunga väskor på oss tvåbeningar har varit dagens projekt denna första dag på året. Förutom att jag hjälpt pappa med att flytta ut det absout sista småiga ur den gamla lägenheten, bland annat grejer som jag fick av pappa tex en damsugare, sån handdamsugare eller vad det heter? Fast till golvet som man laddar upp, jag fick också en jätte fin gammal skinnväska som jag ska ha som prydnad. Tack pappa! :D Har även fått rätt på mitt paper och Silahs har fått sig ett bad idag så han är ren och fin inför det nya året. Nu är det tack och godnatt! :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar