onsdag 25 november 2009

Jag blir så arg!!!!

Var nere en sväng i kiosken nedanför mig och skulle handla juice. Tog med mig Silahs och band honom utanför, bra träning och jag ser honom hela tiden annars hade jag aldrig satt honom där.
Precis innanför dörren stod han som äger kiosken och en kille i 25-års åldern. Killen undrar vad det är för ras och får till svar att det är en boxer. Så kommer frågan som alltid kläcks ur mörk håriga. Vad kostar en sån?
- Vadå vad kostar en sån? Varför är det alltid en relevant fråga? fick han till svar av mig varpå han ser ut som ett frågetecken.
Han frågar en gång till vad en boxer kostar och förklarar att det är för att han funderar på att skaffa en. Jag flinar och fortsätter mot juice hyllan.
När jag står framme vid disken och ska betala kläcker möget ur sig att han har en pitbull hemma och undrar om jag vill köpa den.
Jag stirrar med mitt ondaste öga på honom och ifrågasätter om den är importerad från eller reggad i USA. Möget fattar ingenting och jag fortsätter att förklara på den lägsta nivån jag kunde tänka mig hur det står till med just Pitbulls i Sverige. (Ni som inte vet kan ju alltid googla vid intresse). Han fortsätter att likna mest ett frågetecken och gubben som äger kiosken började lägga sig i. Och talade om för mig att det finns HUR MÅNGA Pitbulls som helst i Sverige.
Så imorgon ska jag gå ner med en bibba papper till gubben om lite info om rasen och dess existens i Sverige som han sen kan få vidarebefodra till hans "pitbulls- ägande" vän.
Jag blir så upprörd och jag hoppas att INGEN uppfödare i hela Sverige någonsin skulle sälja sin boxer eller vilken ras som helst egentligen till ett sånt mög som honom.
Han borde ta hand om den "Pitbull" han har där hemma istället för att springa rundor och undra vad andra raser kostar.
Nu ska jag äta sen till jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar