onsdag 22 september 2010

Att kampa är så himlans roligt!



Amen guud va tröttsamt, skrev precis ett jätte långt inlägg och vad händer? Jo, det försvinner "ett fel uppstod" när jag klickade på publicera. Jaja, då får jag väl skriva om allt igen.

Slutade tidigt idag, åkte in till stan och fikade med Terese. Vi gick en sväng på stan och letade efter vinterjacka till mig. Jag hittade ingen fin förutom den jag redan sett ut. Men det finns en annan än den, som jag egentligen vill ha, men 8 laxar är kanske lite att ta i när man är student?
När jag kom hem bestämde jag och Emmelie att vi skulle åka ut till klubben för att träna med våra fyrbenta vänner.
E kom och hämtade mig och S, S fick sitta i bagaget med bälte på och Vilda på golvet vid framsätet, så det gick hur bra som helst.
Jag är RIKTIGT nöjd med S idag, han var hur duktig som helst!
När vi tränat var för sig i ca 1 timme så körde vi platsliggning och inkallning tillsammans. Platsliggningen gick bra men på inkallningen blev det bus. Vi fick dom till att sluta ganska omgående och det känns ändå bra. Sista inkallningen gick jätte bra så då bröt vi där för dagen.
Vi gick en sväng i skogen med doggsen och där imponerade S på mig ännu en gång. Han drog inte i kopplet och var inte döv. Han gick inte fot men det bad jag honom heller inte om.
Han försökte få igång Vilda någon enstaka gång men slutade direkt när jag sa till och kom tillbaka till mig. Alltså en helt lyckad dag, jag måste ha världens bästa hund!
Där inne i skogen hängde det två rep från ett träd. Silahs började (utan uppmaning) att leka med repen. Han tyckte det var hur kul som helst att kampa med dom (tror han försökte impa på söta Vilda).
Så nu tänkte jag gå dit varje dag så kan han ju hänga i dom istället för i kopplet. ;)
Har daglig kontakt med S dagmatte genom ett block som hon lämnat här. Precis som med mig så kampar han i kopplet när dom är ute. Till skillnad från mig lyckas hon häva det snabbare och efter det går han fint resten av promenaden. Han har kampat med kopplet ungefär varannan dag när dom varit ute. Idag hade hon skrivit följande i blocket "Idag då jag kom var han lugn och på hela promenaden också, en liten ängel med + i uppförande ;)". Jag blir så stolt, ungefär som en töntig småbarnsmorsa med ett bajsätarleende på läpparna. Min lille gosse är världens bästa!

1 kommentar:

  1. Duktig Silahs!!
    Visst är dem världens bästa hundar när dem uppför sig? Man älskar dem mer än någonsin och tycker man har perfekta hundar. Sen finns de dem dagarna då man önskar man skaffade en golvmopp som bara finns ;p

    SvaraRadera