fredag 10 september 2010

IIIHH!

Det flyger fjärilar i min mage, är lite nervig inför imorgon. Är alltid mest nervös dagen innan. Imorgon ska vi till Sofiero och springa runt i ring. Gunilla är sjuk och kan inte följa med, det är ju alltid hon som styr allting, hur ska jag reda ut detta nu då? Utan henne?!
Kommer ju springa baklänges in i ringen och snubbla framför domaren, Silahs kommer skutta åt andra hållet och bita i kopplet. Nej, det får vi verkligen inte hoppas!

Det var ett tag sen jag skrev något här och det är helt enkelt för att jag inte orkat. Veckorna går sjukt fort och det är faktiskt rätt kul i skolan.

Idag slutade vi 11.30 kommer nästan alltid göra det på fredagar, hur gött är inte det?!
Mötte Silahs och Josse utanför porten så jag följde så klart med dom ut en runda. När Josse sen skulle gå hem fick hon med sig mina nycklar. Det märkte däremot inte jag förrän det var dags för mig att gå ut med Sillen igen. Vi gick ner och mötte henne i stan och fick nycklarna jag passade sen på att gå genom kullagatan. Det var länge sen jag gick där med Silahs. Han uppförde sig fantastiskt så jag var nöjd.
Vi gick sen upp i vikingsbergsparken och tränade lite. Försökte få honom till att trava men ICKE! Han studsade och dummade sig. Då började nervositeten krypa fram. Det regnade fint smått regn, men mycket så vi var ganska blöta. Körde lite fot och platsliggning. Gick en sväng och stannade sen till vid "parken" där jag bor. Här gick det mycket bättre, inkallning, platsliggning, stanna och fot. Han gick som en klocka!
Lite utställnings träning och trav, verkade som polletten trillade ner.
Hoppas den är kvar till imorgon!
Efter vårt korta träningspass var jag nöjd och vi travade hela vägen hem

Nu ligger Sillen här bredvid, nybadad och laddar inför imorgon.
Håll tummarna!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar