torsdag 16 september 2010

Lite ditt och lite datt

Vi tackar Josse som ställt upp som dagmatte i två veckor när vi inväntat vår nya Mayvi.
Mayvi började idag och när hon hade varit hos Silahs fick jag ett sms "En överraskad S mötte mig lugnt och nosande. I ca 5 min bet han i koppel, morra och hoppa sen lugnade han ner sig och uppförde sig bra."
Han måste ju ha undrat vem det var som kom och hälsade på. Dom har ju bara träffats en gång tidigare när vi skrev under papper.

Bitande i koppel var ju givet, haha. Det känns tryggt och bra att ha Mayvi som dagmatte, hon är utbildad hundinstruktör och vet vad hon gör. Varje gång hon varit här skriver hon i ett block som hon lämnat i hallen vad dom gjort osv. Seriöst och bra!

S och jag har busat i skogen blev inte så mycket träning men lite kör vi ju alltid.
Nu har jag plockat och fixat här hemma, imorgon går jag i skolan till 11.30 sen ska jag jobba från 12.45- 22 lär vara mer eller mindre död när jag kommer hem.
Lillebror kommer hit och håller min lille gosse sällskap hela kvällen, ja såklart inte utan mutor. Coca Cola är inköpt och pengar uttagna...

Silahs har fått en strupe som han står och gnager på i hans nya säng. Eller ja strupen och framtassarna är i sängen resten av kroppen utanför... Ser ganska obekvämt ut menmen...


Höggravida Vilda som jag visade för er har nu nedkommit med 6 valpar. Såklart hur söta som helst bilder kan ni se HÄR.

Nu ska jag titta på Välkommen hem , älskar sånna program!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar