måndag 27 september 2010

Sömnbrist + träning = katastrof

Man ska inte träna med sin hund när man är så trött att man knappt kan hålla ögonen öppna, det har jag lärt mig idag.
Humöret är inte på topp och stubinen kortare än något annat.
Så efter att Silahs börjat dumma sig första gången (fem minuter in på träningen) så hade jag tappat humöret. Han var duktig men lite okoncentrerad och han var inte vad han kan vara om man säger så.
Så dagens träning stryker jag helst och glömmer bort och tar självklart på mig skulden för detta. När vi skulle göra en inkallning och stanna hunden påvägen så blev jag glad. Silahs är alltid jätte duktig på det och vi tränar det väldigt ofta, äntligen skulle vi göra något som skulle funka till 100%.
Vad gör Sillen då? Jo, han sitter för det första inte kvar utan springer efter minst 3 ggr. stanna gjorde han inte heller. Skoj!
När kursen var slut skulle vi göra det en sista gång då drar Silahs iväg och ska leka med två valpar som busade med varandra en liten bit bort. Hoho? Hjärnsläpp eller?
Gjorde det en sista gång och det gick faktiskt jätte bra.
Ännu en anledning till att Silahs inte var helt med är nog att jag jobbat fre- sön och inte kunnat aktivera honom eller gå dom promenader vi brukar. Har dessutom varit i skolan hela dagen idag och sen ut på kursen. Som sagt var jag cp trött och ja, skit samma.
Det går bättre nästa gång. Nu ska jag rasa ner i min säng, behövligt, big time! Silahs har sovit sen vi kom in i bilen han är tröttare än någonsin han med. Stackars Sillen, dumma matte har skällt på honom idag.
Godnatt!

2 kommentarer: